måndag 19 oktober 2009

Är min hjärna för ung för att utvecklas?

Jag läser att hjärnan stimuleras av internetsurfandet. En äldre hjärna i varje fall. Räknas min hjärna till de äldres skara? Blir mitt arbetsminne och förmåga att fatta beslut bättre av att jag befinner mig så mycket ute på nätet som jag är? Man kan ju alltid hoppas. Och glömma att det säkert finns – eller kommer att finnas – forskning som visar på att risken för hjärntumörer ökar när man sitter för länge framför en skärm. Skulle inte förvåna mig om den debatten snart blossar upp igen. Recycling...

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

vet bara att just nu är min hjärna för pigg för att sova, klockan är kvart över två men luftkonditionering och tidsomställning gör mig klarvaken!

Annika Estassy sa...

Och ju mer du är ute och surfar desto piggare blir du! Du och jag är hopplösa fall, helt klart!