måndag 30 november 2009

Trött på myset

Ibland kan ett ord tappa sitt värde. Mysigt är ett sådant ord. Jag har tyckt om det just för att det var ett mysigt ord. Nu har det gått inflation i mys och jag orkar knappt höra det. OLW har med sin reklam om fredagsmys helt klart bidragit till min mättnad, men det är inte bara det. Allting ska vara så himla mysigt hela tiden!  Vuxna män berättar om hur mysigt de haft det med polarna och jag får helt fel associationer. Vad är det för fel på ord som trevligt, gemytligt, skönt, lugnt, kärleksfullt, härligt, gossigt? Det sägs att lagom är det svenskaste av alla ord men jag tror att mysigt knaprar in allt mer.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

:D Ja när du säger det så....Har inte tänkt på det förut. ALLA myser nu för tiden!

Annika Estassy sa...

Precis Eva! Nu har jag förstört det ordet för dig också... :D

Evas blogg sa...

Hahaha....nej då, jag myser på jag :D

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag verkligen avskyr OLWs mysreklam och bojkottar totalt märket. Men jag tnker inte låta den dumma reklamen förstöra för mig så jag myser vidare jag med!

Annika Estassy sa...

Det är bra tjejer, gör det! :) Själv har jag helt uteslutit mysigt ur mitt ordförråd.

Jenny L sa...

Vad sägs om ordet myspys då? Det är i alla fall inte söndertjatat.

Annika Estassy sa...

Ha ha Jenny, nej, inte det heller! Sen får vi se hur länge jag orkar stå emot trycket...