söndag 11 mars 2012

Casanovas kvinna

För första gången på evigheter har denna helg varit helt utan måsten. Ingen text att skriva och ingen redigering. Inga protokoll, verksamhetsberättelser eller verksamhetsplaner att arbeta fram. Ingenting att oroa sig för. Ljuvligt.
För första gången på evigheter har jag dessutom sovit ordentligt. Hela nätterna.
Någon som ser ett samband här?
För första gången på evigheter har jag också läst. Sträckläst.Casanovas kvinna av Åsa Hellberg.Herregud vilken historia och herregud vilken kvinna! Åsa skriver osentimentalt men ändå gripande om hur det är att vara medberoende till en sexmissbrukare, hur det förändrat hennes liv, på både gott och ont faktiskt. Till en början önskar jag bara att hon ska slänga ut karlskrället men sedan ändrar jag uppfattning och hoppas att det ska gå bra för dem och deras relation, att deras kärlek ska vara starkare än sjukdomen.
Jag har ingen som helst erfarenhet av vare sig missbruk eller otrohet. Inser att jag haft tur och måste nog gå och ge T en kram. Nej förresten, ska inte störa, han har sjunkit ner i soffan med Åsas bok.
Då skickar jag en kram till modiga Åsa istället.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Åh, tack:)

Annika Estassy sa...

Varsågod, den är ärligt menad! :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Måste läsa! Om missbruk vet jag inget men desto mer om otrohet. Bra tips.

Rose-Mari sa...

Tack för påminnelsen. Jag hör också till de lyckligt lottade som sluppit missbruk och otrohet. Det är så lätt att ta saker för givet.