fredag 18 april 2014

Jag räfsar och läser istället för skriver

Två veckor kvar tills Croissants är färdigtryckt, och jag känner mig alltför rastlös för att ägna helgen åt att skriva på manus 3 (det som jag redan har en så himla bra titel på). Istället för att få dåligt samvete har jag bestämt mig för att det är helt okej att ta en liten skrivpaus och ägna påsken åt att plocka upp nedblåsta björkkvistar som ligger överallt på tomten, räfsa bort fjolårsgräset och gräva i komposten. Kiropraktorn hade nog tyckt att det var ett bra beslut. Dessutom ska jag börja läsa Underbara helvete som jag fick på Bokresan. Jag har inga som helst förväntningar, har inte hört talas om boken tidigare och har inte googlat upp några recensioner. Egentligen hade jag sett fram emot att sätta tänderna i Donna Tartts Steglitsan men den har T knyckt och han vägrar lämna den ifrån sig.
Uppdatering: Boken är hemsk. Efter 37 sidor inser jag att jag är fel målgrupp och att jag inte kan bortse från det torftiga språket, den bristande gestaltningen och de könsstereotypiska karaktärerna.  Det får bli Joyce Carol Oates Lilla himlafågel istället.

Inga kommentarer: