torsdag 3 april 2014

Nu kör vi!

Kiropraktorn tycker att jag borde röra mig mer och sitta vid datorn mindre. Jaha, och vad ska jag göra med den uppmaningen hade han tänkt sig? Särskilt nu när jag precis påbörjat mitt tredje manus?
Såg ni? JAG HAR PÅBÖRJAT MITT TREDJE MANUS! För nu är det faktiskt april och jag har ruvat så det räcker. Det är dags för värkarbetet. Minst 500 ord om dagen utom fredagar då jag unnar mig att vara ledig. I november borde ett råmanus vara fött.
Igår kväll skrev jag 700 ord och hade världens flow. Men kommer jag att skrivtekniskt gå tillväga på samma sätt när jag bygger upp min berättelse som när jag skrev Solviken (superstruktuerat) eller blir det Croissantsmetoden (fasta ramar och flexiblare innehåll)? Just nu lutar det åt Croissantsmetoden. Jag vet vad boken ska handla om, vad som är temat och vilken resa som romanfigurerna ska göra. Jag vet även vilka händelser som kommer att inträffa och hur berättelsen slutar. Det får nog räcka, jag vill ju ha lite utrymme för överraskningar också.
Jag har inte skrivit fiction sedan jag blev klar med Croissants, och har verkligen längtat efter att sätta igång igen. Och igång är jag. Nu kör vi!

1 kommentar:

Manilla sa...

Spännande! Kör så det ryker eller tuffa på i jämn takt! Du borde införskaffa dig ett höj- och sänkbart bord så du kan stå och skriva, det skulle nog kiropraktorn gilla. Och solen borde ju kunna lura ut dig på lite promenader då och då. Sen ska du se att kroppen håller och hjärnan får sin beskärda del av intryck:)