onsdag 16 april 2014

Tack för igår!

Det var så roligt att få komma till fina Sollentuna bibliotek och berätta om mitt skrivande igår kväll! Träffa gamla och nya bekanta och bli inbjuden till en bokcirkel i höst. Hurra för biblioteken och hurra för litteraturen! Och se så vackra blommor jag fick.
Som liten häckade jag jämt på biblioteket, älskade miljön och ville bli bibliotekarie när jag blev stor. Det blev jag inte, jag blev annat. Bland annat blev jag en som skriver sånt man hittar i bibliotekets hyllor ...
Tack, Ewa, för att du bjöd in mig!

1 kommentar:

Karin sa...

Ja, vad vore livet utan biblioteken. Vad skulle livet som barn och unga ha varit utan biblioteken? Long live the Library! D

Kul med biblioteksprat, det är också en viktig del av bibliotekens blodomlopp. Eller syrsättning. Eller nåt, du fattar, trots vingliga metaforer!