tisdag 29 juli 2014

Skrivstuga

Lite ringrostig, eller snarare trögstartad, var jag allt när jag satte mig i sängen tidigt tidigt i morse för att skriva på min nästa bok, den som fortfarande heter manus 3 och vars hela synopsis jag filade på när vi var i Frankrike. Men efter en stund kom jag in i min berättelse igen och orden infann sig som de skulle - tack för det!
Min dag kan annars sammanfattas med promenad, sol, bad och läsning. Nu sitter jag i skuggan och skriver. Här är det bara 27 grader varmt och fläktar skönt. På altanen är det 32 grader. Jag väntar med att förflytta mig dit och äta middag tills solen bäddat ner sig ...
Två roliga saker som hände idag: Norrtelje tidning hörde av sig och ville intervjua mig, och Croissants till frukost fick en fin recension av Breakfast Book Club.
Jag har det väldans bra här i stugan. Väldans. Men jag saknar T.

Skrivstuga.

På väg ner till stranden.

2 kommentarer:

Nina sa...

Ha, ha! Var precis inne på Lisa Bjärbos blogg som också åkt till sommarstugan för att skriva utan familj.
Är det den veckan kanske...?

Annika Estassy sa...

En bra vecka i så fall! :)