onsdag 1 oktober 2014

Vardag igen

Vardag men någon boksmälla lider jag inte av. Däremot har jag blivit förkyld och hunnit med ett anfall av Ménière. Som sagt - vardag.
Började dagen med att ställa in ett av mina fem möten - onödigt att smitta ner fler än nödvändigt. Roligast idag blir nog att få nycklarna till vårt nya kontor, 530 yteffektiva och renoverade kvm på Tjärhovsgatan på Söder. Den 7 november går flyttlasset. Sedan ska 1.500 kvm studierum och kontor som vi lämnar på Östermalm tömmas. Efter 38 år. I omgångar dessutom, eftersom vi har pågående verksamhet i huset fram till jullovet. Jag som avskyr allt vad flytt heter kommer verkligen att få för mina synders skull.
Nej, nu måste jag snyta mig. Men vilket underbart höstväder vi har! Och nu kommer färgerna. Jag undrar om dvärgsyrenen som vi har på balkongen varit så här röd tidigare höstar?


Inga kommentarer: