söndag 23 november 2014

Långhelg

Vi tog ledigt i fredags, T och jag, och lyxade till oss med en spa-eftermiddag på Sturebadet. Rosiga och lena som bebisrumpor lämnade vi stället och avslutade ledigheten med ett glas vin på en bar.
Gårdagen ägnades åt att shoppa ett gäng med adventsstakar och annat jox till kontoret samt stångas med en miljon andra köpsugna. Stockholm alltså - hur många människor och bilar finns det egentligen i den här stan? Det känns som om infrastrukturen är på väg att bli gravt underdimensionerad.
Men idag tog vi det lugnare igen. Jag har skrivit - halleluja! - och vi har städat. Sedan blev det bio: The Good Lie. Berörande film med mycket tänkvärt budskap. Se den!
Bäst ändå var att jag kom igång med skrivandet igen. Måste erkänna att jag var lite orolig - uppehållet blev längre än vad jag hade tänkt  mig. Men efter att jag läst igenom de senast skrivna kapitlen var det bara att sätta sig på rumpan och knattra vidare. Dock tänker jag inte stressa fram mitt manus. Hellre framskjuten leveranstid än ett hafsverk som måste redigeras i flera månader.

Inga kommentarer: