torsdag 6 november 2014

Mitt i natten

Trött efter att ha sovit för lite och jobbat för länge tvärsomnar jag - för att vakna igen klockan 00:30 med två tankar i huvudet:
1. Ett mejl jag glömt att skicka.
2. Att jag måste täcka över blommorna på balkongen utifall det blir frost.
Så jag kliver upp, slänger en filt över blommorna och får iväg mitt mejl. Lika så bra.
Nu har även T vaknat, mycket som rör sig i hans huvud också.
Jag undrar när vi får kliva ombord på nästa sovtåg? I väntan på den dricker vi te, äter varsin smörgås, pratar och läser.

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tänkte väl att det inte var du som läste Ken Follett mitt i natten!

Annika Estassy sa...

:)

Annika Estassy sa...

Fast T har läst Torsdagarna i Parken och tyckte att den var helt okej i sin genre.