måndag 22 december 2014

Hurra för Solviken och för julen!

Förundrat upptäcker jag att Solviken återigen klättrat upp på Adlibris topplista. 11 månader efter releasen är den på plats 24 och jag vet att den även säljer hos den fysiska bokhandeln. Det är klart att jag tycker det är fantastiskt och kanske borde jag inte vara förvånad - jag har ju trott på min berättelse från dag 1. Trots refuseringar och ibland njugga kommentarer har jag trott på dess potential, trott att den hade någonting att förmedla och hoppats att läsarna skulle dela min uppfattning. Ändå häpnar jag över Solvikens livskraft. Hurra för den och hurra för alla underbara läsare!

I övermorgon är det julafton och just nu sitter jag hemma i soffan med en kudde bakom ryggen och en under datorn. Ingen optimal skrivställning men den fungerar en stund. Det är fortfarande mörkt ute. Julgranen är klädd och dess doft känns i hela lägenheten. Även den vita hyacinten på fönsterbrädan bidrar till julstämningen, tillsammans med en vit azalea och en julbukett som min ledningsgrupp budat över. Jag har tänt några stearinljus. Sonen sover i gästrummet och inte heller T är vaken ännu. Dottern snusar hemma hos sig några kvarter bort, julklapparna är klara. Alla har tagit ledigt från sina arbeten, till och med jag. Nästan. Jag ska bara åka in till jobbet en sväng och avsluta ett par saker, se till att läget är under kontroll. Kanske köper jag mig en julklänning på vägen hem ...

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tjoho och hurra!!

Pia sa...

Härligt! Bra julklapp!