onsdag 31 december 2014

Nyårsafton

Jag har tagit av mig termobyxorna. Inte bara för att de inte behövs i stan utan för att termometern visar på flera plusgrader. På Vätö innebar det snöbollsväder. I stan betyder det sörja och slask. Kontraster.

Nyårsafton idag och T och jag har bestämt oss för att fira den för oss själva, i lugn och ro. Vi har varit på  bio och sett Micke & Veronica (en usel film med ett manus tunnare än ett streck och så klyschig och illa spelad att det var skrattretande men det gjorde inget, vi hade kul ändå), vi har druckit fantastiska rom- och vodkadrinkar på en trevlig bar och i skrivande stund väntar vi på att lamsteken som vi späckat med vitlök och bäddat in i rosmarin ska bli klar. Till det blir det krämig potatisgratäng och sockerärtor. Inte en hummer så långt ögat når. Befriande.

2014 har varit ett fantastiskt om än arbetsamt år. Det är inte utan att jag känner mig sliten. Men jag känner även en enorm tacksamhet över att barnen och T mår bra, inget annat är egentligen viktigare. Kärlek.

Så - skål kära 2014, må du vila i frid, och välkommen 2015!

1 kommentar:

Emmelie sa...

God fortsättning!