lördag 17 januari 2015

Proppen lossnade

Med håret på ända och fortfarande iklädd morgonrock hämtade jag datorn och ställde den på köksbordet, mitt bland äggskal, kladdiga yoghurttallrikar och oläst morgontidning. Proppen hade  nämligen lossnat mitt i en teklunk och det gällde att snabbt ta vara på flödet innan det valde en annan riktning.

Precis så geschwint kan det gå när jag fått sova en hel natt och kunnat ägna de tidiga morgontimmarna åt att i lugn och ro läsa igenom alla mina anteckningar och skriva nya. Inte ett enda litet katrinplommon behövde jag tugga i mig.

I dag har jag även hunnit med att dammsuga, åka in till Solna C för att byta ut en klänning mot en annan, äta lunch i ett gammal vattentorn tillsammans med T, åka till K-Rauta och köpa mindre flyttkartonger, sådana där som är perfekta för böcker och porslin, åka till jobbet och hämta större flyttkartonger, fortsätta ut mot Norra Djurgårdsstaden, åka norra länken för första gången och beskåda bygget som vi ska flytta in i om 19 dagar. Röran där är total men vilket otroligt spännande projekt hela uppbyggnaden av denna nya stadsdel är. Himla tur att jag är så förändringsbenägen som jag är ...

Nu är det dags att fortsätta skrivpasset och avsluta det jag påbörjade i morse. Det är hög tid för Louise att inse att även hon behöver vara förändringsbenägen om hon ska komma vidare med sitt liv.