måndag 9 februari 2015

Inflyttade

Vi har flyttat och jag sitter i min vanliga fåtölj och skriver. Det är också de enda som är som vanligt.
Nytt hem (vita väggar istället för färg och annan planlösning), ny utsikt (byggkranar och grannar istället för kastanjeträd och tallar), ny stad (Stockholm istället för Solna), ny resväg (röda linjen istället för blå), nya omgivningar (Lill-Jansskogen och Norra Djurgården istället för Golfängarna och Råsunda), nya morgonrutiner (T och jag åker in till våra jobb tillsammans och skiljs åt vid T-centralen), nya hushållsmaskiner (induktionshäll och avfallskvarn).
Jag har flyttat fler gånger i mitt liv än jag orkar räkna och egentligen gillar jag det, tycker det är spännande med förändringar. Men själva flytten är jag gärna utan. Stöket, kartongerna, träningsvärken och tröttheten ...
Vi slet som djur i helgen, T och jag. Målbilden var klar - att på söndagkvällen kunna sitta i ett hem befriat från damm, smuts och flyttkartonger. Målet nåddes, tack vare idogt arbete, dammsugare, svabb och lite fusk. Gästrummet ser nämligen ut som ett nervsammanbrott men vi har valt att stänga dörren och låtsas som ingenting.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Har ni redan fått en sådan ordning? Bra jobbat. Hoppas ni ska trivas i den nya lägenheten.

Annika Estassy sa...

Kläder, skor, sängkläder, handdukar, stereo, pärmar och annat kontorsrelaterat är fortfarande ouppackat. Det ekar överallt, inga tavlor, gardiner eller taklampor, ingen telefon, sopsäckar fulla bakongen. Men annars är vi klara. :)

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag använde Jonathans rum som lager medan jag packade upp för ett år sedan. Fick lite panik när han efter ett par veckor var på väg hem, men då tvingades jag ju att ta tag.

Hurra, grattis, Jonathan bor också på Norra Djurgården, på andra sidan museet.

Pia sa...

Härligt att kunna sätta sig ner en stund. Det som finns bakom dörren kan säkert stå där ett tag. Och man behöver inte öppna hela dörren...

Annika Estassy sa...

Åsa - fattas bara att sonen får för sig att hälsa på från Linköping!:)
Pia - du har så rätt så, vi gluttar in ibland ...

Ingerun sa...

Låter intensivt! :)

Nina sa...

Helt rätt att ha ett rum/hörn där man kan dumpa stöket en stund.

Hoppas ni ska trivas!