tisdag 3 februari 2015

Min hjälte

Jag tittar ut på den förbaskade snön som envisats med att falla över Stockholm i flera dygn nu. Okej, vi har inte fått 145 cm som Gördalen i Dalarna men tillräckligt mycket för att vår flytt på torsdag ska bli en riktigt grisig historia. Vems idé var det egentligen att flytta i FEBRUARI?
J'accuse ödet eftersom jag annars måste anklaga mig själv.
Som tur är har T varit ett under av effektivitet och entusiasm. VARJE kväll i två veckors tid har han packat flyttlådor. Just nu är vi uppe i 75 stycken, exklusive alla dem vi har i källaren ... Han har dessutom slagit in all porslin i packpapper, alla tavlor, speglar och glasdörrar i bubbelplast, skruvat ner hyllor OCH lagat mat.
Jag är gift med en hjälte.
Jag måste skriva in honom i någon framtida roman, som tack.

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Vet hur det är - en gång flyttade jag från Stockholm/Sundbyberg den 11 januari, till Dalarna och snön vräkte ner hela vägen.
Något nervpåfrestande kan jag säga.
Lycka till med allt - och heja T!