fredag 27 februari 2015

Underbart sammanträffande

Saker jag gillar:
- När mitt förlag Bokfabriken ritar en stjärna runt mitt namn och min adress på kuvertet som innehåller ett avtalsförslag.
- När min agent meddelar att det finns ett försiktigt intresse för mina böcker hos ett stort förlag utomlands.
- När mitt förlag låter Christoffer Holst debutera hos dem.

Christoffer har skrivit en romantisk komedi, Mitt hjärta går på, om två unga män som söker kärleken och jag bara älskar att han valt den genren och det temat. Till saken hör att jag fick världens finaste och raraste mejl av Christoffer, som jag aldrig träffat, när Solviken släpptes. På självaste recensionsdagen skrev han till mig och berättade hur mycket han tyckte om min bok. Det var den 27 maj 2013 och jag var glad i flera dagar efter det mejlet.
Samma Christoffer, en ung man med författardrömmar, debuterar alltså hösten 2015 på samma förlag som det jag ligger på. Vilket fantastiskt sammanträffande är inte det?

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men ja det var gulligt Annika :)

Annika Estassy sa...

Han kom 2:a i Harlequins romantävling också.

Christoffer sa...

Men åhh, tack snälla Annika!
Världen är både stor och liten på samma gång =)
Christoffer

Anonym sa...

Jag ser det som en självklarhet att dina böcker går utomlands. Det är bara en tidsfråga. Och grattis till Christoffer! Jag ser fram emot att läsa den romanen om romansen.