tisdag 3 mars 2015

Stora ljudbokspriset

Även om min Croissants till frukost (inläst av Kerstin Andersson) inte tog sig ända fram till finalen hade den ändå äran att vara nominerad till Stora ljudbokspriset. Igår kväll var det dags för prisutdelning, mingel och glam. Otroligt roligt att ljudboken lyfts fram och himla kul att gå på en galakväll som hyllar böcker och läsning.
Majgull Axelsson/Katarina Ewerlöf vann den skönlitterära klassen med Jag heter inte Miriam.
Gunilla Bergström/Jonas Karlsson vann barnboksklassen med Vad sa pappa Åberg?
Carin Gerhardsen/Stefan Sauk vann deckarklassen med Tjockare än vatten.
Synskadades Riksförbunds ljudbokspris gick till James Joyces Ulysses inläst av Reine Brynolfsson.

Alla vinnarna tillsammans med Storytels VD Jonas Tellander.
För- och efterminglade med författarna Kristin Emilsson och Birgitta Bergin.
Birgittas och mina förläggare på HörOpp/Bokfabriken - Lasse och Mattias.

Och se där vem jag träffade på i vimlet - Christoffer Holst som jag berättade om i ett tidigare inlägg! Håll ögonen öppna när hans bok kommer ut i höst.

1 kommentar:

Caroline Säfstrand sa...

Nominerad är minsann en vinst bara det! Kul!! Och lite mingel är ju aldrig fel:-)