söndag 26 april 2015

Trädgårdsarbete istället för kiropraktor

Jag hinner inte blogga, har fullt upp med att skriva. Men att sitta vid datorn så mycket som jag gör just nu - har ju ett heltidsarbete som kontorsråtta också - innebär tyvärr att jag får ont i axlar och armar. Det enda sättet att komma till rätta med det, förutom att besöka kiropraktorn, är att röra på hela kroppen. Stora rörelser. Som vid trädgårdsarbete till exempel. I varje fall funkar det på mig. Så idag har jag rensat i rabatterna, klippt ner buskar, plockat upp nedblåsta björkkvistar, kört iväg ett antal skottkärror till komposten och rishögen, tömt blomkrukor ...
Och skrivit förstås. En månad kvar till deadline.

Lövsprickningstider och allt är ljuvligt.

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Håller helt med. Stora trädgårdsrörelser är det bästa att bryta av skrivandet med, och fint blir det också på kuppen! :-D

Annika Estassy sa...

Bra för kroppen och bra för själen!