fredag 10 april 2015

Vackra Stockholm


Denna vackra stad som jag bor i ... Ibland, när vädret är så fint som det var idag, kliver jag av någon station tidigare än annars och promenerar till jobbet. Det gjorde jag idag, med kameran i högsta hugg.
Jag älskar Stockholm, tycker att det är en fantastisk huvudstad att bo och leva i. Om ett par veckor får vi besök av en fransk kusinson som ska sova hos oss två nätter innan han drar vidare till Köpenhamn. Och i maj kommer en annan fransk släkting och hennes dotter hit för att hälsa på och upptäcka staden. Det innebär att vi inte kommer undan längre, det sista med lägenheten måste fixas. Vi vill ju ha ordning i gästrummet och på balkongen när vi får finfrämmande.
Såg förresten att Aftonbladets läsare kan rösta om vilken Stockholmare de vill ska pryda Arlandas Hall of Fame. Märkligt nog tillhör jag inte kandidaterna ...

Inga kommentarer: