lördag 16 maj 2015

80.000 ord

Vädret igår ... Allvarligt. 3 grader över nollan, blåst och regn som föll på tvären. Jag höll mig inne i stugan hela dagen. Skrev, drack te och matade brasan. Stackars T var den som fick gå ut för att handla och hämta ved. Han är ju en äkta vikting. Själv är jag en fryslort, sedan barnsben präglad av sol, hav och värme.
Tack vare min självvalda husarrest blev det mycket skrivet. Så pass mycket att jag nu både nått och passerat mitt mål på 80.000 ord vilket känns u n d e r b a r t.  Jag har exakt sju scener kvar att skriva och det är vändpunkter och klimax och katarsis och dramatik så att jag blir alldeles andfådd. Förmodligen kommer jag att behöva styra upp en del (=massor) när jag går in i redigeringsfasen men till dess öser jag på.
Nu ska jag ta hand om frukostdisken och T om båten. Sen ska jag skriva och - faktiskt - gå en halvmil. Solen skiner, min hjärna behöver syre och mina axlar lite vila.

1 kommentar:

Anna Lundgren sa...

Vad spännande, ser fram emot att läsa! Kram Anna L, formgivare och bokälskare.