fredag 5 juni 2015

En fin fredag

"Hur gör du när du kommer på en berättelse?"
En av de vanligaste frågorna jag får. Ja ni, hur gör jag? Har funderat lite på det och jag tror att svaret är att det börjar med en fråga: VAD skulle hända om ... Därefter ställer jag mig frågan om VAR berättelsen äger rum, VEM/VILKA som ingår i den och HUR alla de olika konflikterna ska lösas.
Det var den korta versionen. Den långa skulle jag kunna hålla ett helt föredrag om och det kanske jag gör någon gång. Men inte idag. För idag är det fredag och T och jag har varit på vår alldeles egna afterwork i G:a Stan. Vi drack rosévin med is i och pratade, pratade, pratade. Sedan handlade vi middags- och frukostmat och åkte hem. Nu sitter jag och pöser och väntar på att T ska säga att maten är klar. Det doftar vitlök, Nina Simone sjunger härligt och himlen utanför våra fönster är oändligt blå. En fin fredag, helt enkelt.

Inga kommentarer: