onsdag 17 juni 2015

Jag lever inte som jag lär

När mina medarbetare är sjuka säger jag alltid åt dem att vila och INTE jobba. Nu är det min tur att vara krasslig - min egenställda diagnos är bihålleinflammation. Det har jag haft så pass många gånger att jag känner igen symptomen. Alltså håller jag mig hemma. Och jobbar ... Därför att jag hämtade min dator igår och kan koppla upp mig mot jobbets server hemifrån, och därför att mobilen alltid är på. Men också därför att om jag inte gör det får ingen sin lön den 25:e. Inte jag heller, vilket vore väldigt tråkigt, särskilt med tanke på vad mina nya, progressiva, solglasögon kostade och att även T behöver byta sina tio år gamla brillor.
Så jag jobbar. Och byter sängkläder och tvättar. För att jag lika gärna kan passa på när jag ändå är hemma. Hur jag mår? Som jag förtjänar, det vill säga att jag är helt slut.
Nu ska jag stoppa i öronpropparna så att jag slipper höra oljudet från bygget utanför och vila en stund.

3 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Usch, har i yngre år också haft bihåleinflammationer. Numera använder jag nässköljaren Nasaline, som finns på apotek. Det är naurligt, baa saltlösning. Vila vila. Ha det gott.

Annika Estassy sa...

Tack för tipset!

Ebba Range sa...

Nässköljare is da shit - räddaren i nöden. Ju flera ggr man använder den kommer man på hur man ska dra saltvattnet uppåt, inåt ... bakåt så det åker runt och kommer baklänges ned i halsen - spotta, tack!
Jag har en liten 'resemodell' från hälsokosten - kan följa med överallt.
Krya <3