måndag 8 juni 2015

Lyxig måndag

Okammad men nyklippt och med de nya svindyra
progressiva solglasögonen på plats.

Vi åkte inte hem trots att det var söndag igår utan stannade kvar - sotaren kommer och måste släppas in. Dessutom ska båten sjösättas. Det skulle ha skett förra helgen redan men båtvarvet hittade inte nycklarna. Så vi har tagit ledigt. Lediga en måndag - lyxen av lyx. Å andra sidan ska jag jobba hela nästa helg pga förbundsstämma ...
Jag gluttade lite på manuset igår - tittade på alla kapitelbörjor och slut och dubbelkollade så att de inte startar och slutar på samma sätt, något som utmärkta författarcoachen Elisabeth Norin en gång lärde mig att se upp med. Men jag hittade inget att åtgärda och kunde därför stänga ner dokumentet igen. Och stängt ska det förbli. Jag har pillat färdigt för den här gången och tänker inte göra något mer förrän andra ögon än mina (och T:s) tittat på manuset. Fly baby, fly ...

Inga kommentarer: