måndag 17 augusti 2015

Full fart framåt


Ny vecka, nya utmaningar, nya glädjeämnen. Full fart framåt. Att promenera till jobbet om morgnarna känns inte särskilt betungande, inte när jag vet att vår verksamhet betyder så mycket för så många olika människor. Jag blir lika glad när våra deltagare ger oss positiv feedback som när mina läsare hör av sig för att berätta att de läst och tyckt om mina böcker.
Det är något visst med att jobba med något som berör människor. Dock tar mitt ordinarie arbete tid och detta med att släppa en bok om året kan jag glömma. Dels skulle jag få stressa halvt ihjäl mig, dels skulle inte resultatet bli bra, jag kan inte hafsskriva. Dessutom ska en bok lanseras och marknadsföras och min agent har förvarnat mig att det kommer att bli en hel del av den varan framgent, mycket mer än med mina två tidigare böcker. Här ska tydligen satsas ... Härligt!
Men en roman vartannat år, det borde jag väl klara av att få till?

Inga kommentarer: