tisdag 18 augusti 2015

These shoes are made for walking ...

Jag har sagt det ett flertal gånger - aldrig ett par klumpiga sneakers på mina fötter. Såvida jag inte tränar men eftersom jag aldrig tränar ... Jag har tändstickor till ben och trots mina små fötter (eller kanske därför) ser jag klumpfotad ut med ett par sneakers på.
Men jag är väl inte sämre än att jag kan ändra sig. Jag har ju bestämt mig för att gå mycket och då funkar det inte att vara fisförnäm - fötterna behöver sköna skor, och sneakers, måste jag erkänna, är rätt så sköna att gå i. Alltså fick jag krypa till kors och köpa mig ett par i våras. De har något rundade sulor som gör det lätt för fötterna att ta långa promenader. Jag liksom smårullar fram på stadens gator.
Idag gick jag hela vägen till jobbet. Djurgårdsstaden - Medborgarplatsen, 60 minuter från dörr till dörr. Många författare löptränar har jag förstått. Jag går. Men byter skor när jag kommit fram till kontoret. Häpp!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag tror på promenader!

Annika Estassy sa...

Japp, promenader äger.