torsdag 3 september 2015

Tur

Jag jobbade hemifrån idag. Det var effektivt men också tråkigt och ensamt. Även om jag trivs bra med att stå lite vid sidan av ibland, vara den som betraktar istället för agerar, ogillar jag att vara mol alena. Såvida jag inte befinner mig mitt i en skrivperiod förstås, då är det skönt att vara ensam (men gärna med T, alltid med T).
Jobbar gör jag alltså helst på jobbet. Förmodligen för att jag trivs med såväl arbetsplatsen som arbetskamraterna. Jag har tur.
Några som inte haft tur är alla de som råkat födas i fel land och som upplever krig och förföljelser. Jag förstår inte hur man inte kan bli berörd av deras öde. Enligt nyheterna i kväll tycker en majoritet av svenskarna att vi inte ska ta emot fler flyktingar än vi gör nu. Obegripligt. Alla de som oroar sig över att 100.000 flyktingar ska hota vår välfärd borde oroa sig över skenande bostadspriser och rekordhög skuldsättning istället.

Inga kommentarer: